Geçtiğimiz hafta Apple’ın McLaren’i satın almak istediğine dair haberler çıktı. Ne zamandır Apple’ın sürücüsüz arabalar üzerinde çalıştığı söyleniyordu. Açıkcası ben Apple’ın çok yakında otomotiv pazarına gireceğini düşünüyorum. Bunu bence ABD hükümeti de destekliyor. Bu pazardaki Alman dominasyonunu yıkmak istiyorlar. Mercedes ve diğer Alman firmalarına tavsiyem Samsung ile görüşmelere başlasınlar.

Peki Apple bu pazarda başarılı olabilir mi? Neden olmasın? Günümüzde arabalarda esas farkı yaratan elektronikleri ve yazilimlari oluyor. Eh bunu da Apple’ın başarabileceğini ön görmek yanlış olmaz. Ayrıca dizayna gerçekten önem veren bir araba üreticisi yok bence. Anlamıyorum hep ayni tip etkileyici olmayan araba dizaynlarını nasıl tercih ediyorlar. Hiç yapamıyorsanız eski dönem akrabalarının dizaynlarını kopyala yapıştır yapın. Apple’ın bu konudaki uzmanlığının da bir avantaj olacağını düşünüyorum. Apple bu sektöre girdiğinde daha sert rakipleri olacak. Bu doğru. Şunu unutmamak lazım, akıllı telefon pazarına girdiklerinde de güçlü şirketler vardı. Benim için tek soru işareti Steve Jobs ruhunu ne kadar koruyabildikleri. Tim Cook’ un en büyük sınavı bu olacak. Yalnız lütfen, araba üretmeye başladığında kapıları kaldırdık herkes arabaya bagajdan binecek gibi bir saçmalıkla gelme Apple.

