Bu aralar Ekşisözlük’te ikinci darbe olasılığı tartışılıyor. Twitter da bazı hesaplardan tehditler geldiği yazılıyor. Bir grup bunu ohali uzatmak için hükümet yapıyor diyor, bir grup bunun hafife alınmaması gereken bir durum olduğunu ve ikinci bir darbe olabileceğini savunuyor. Ben mi ne düşünüyorum? İkisi de olabilir ama bana sanki darbe olmazmış gibi geliyor. Öncelikle orduda kilit yerlerdeki adamlarını kaybettiler ve artık ordu çok göz önünde. Ülkenin dikkati orduya yoğunlaşmış durumda. Bence bu saatten sonra bir darbe daha olması için Hulusi Akar’ın fetöcü olması gerekir. Yine de size kesin bir şey söyleyemem. Ancak kontrolümde bir istihbarat teşkilatı olsa kesin bir seçim yapabilirdim. Gerçi Sayın Fidan’ın elinde koca bir teşkilat olmasına rağmen pasif kalabiliyor. Bu beceriksizlik mi art niyet mi bilemeyeceğim.

Fetö’nün bir sonraki hamlesi ne olabilir? Ya da daha iyi bir soruyla. Fetö’ye bu darbeyi yaptırtan güçlerin sıradaki hamlesi ne olacak? Benim aklıma gelen üç seçenek var. Ekonomik yollardan sıkıntı yaratabilirler. Ekonomik krizler her zaman siyasette keskin değişikliklere sebep olur. Cep sıkıntıya girdi mi ideoloji falan kalmaz. Bu yöntemin dezavantajı. Belli bir süre gerekli olması. Hemen geri dönüş beklemek zor. İkinci yöntem cumhurbaşkanına bir suikast girişimi olabilir. Bunun çaresizlik anında tercih edeceklerini tahmin ediyorum. Şunu da kabul etmek lazım hedefledikleri şeylere en kolay ulaşmalarının yolu bu. Bu sebeple cumhurbaşkanının korumasının arttırılması gerekir. Belki arttırılmıştır bile. Üçüncüsü pkk nın kullanılarak doğuda kaos çıkarılması olabilir. Bu da kısa vadeli bir geri dönüş getirmez. Beklemeleri gerekir. Açıkcası Türkiye ve Suriye’de çuvallamalarından sonra pek fazla zamanları olduğuna inanmıyorum. Tabii bir de ABD başkanlık seçimlerini Clinton’ın kaybetme olasılığı da çıkınca işler karıştı.

Şunu unutmamak lazım eğer Gülen hala hayattaysa bu terör örgütünün daha planladıkları var demektir. Bu sebeple dikkatli olmak gerekir.

