Beni tanıyanlar bilir, Vestel’e çok kızarım ve devamlı eleştiririm. Vestel ile bu kadar ilgili olmamın sebebi ne diye sorarsanız, hayalimdeki sektörde üretim yapıyor olması. Hani sorarlar ya çok paran olsa ne yaparsın? Benim bu soruya cevabım Samsung, Apple gibi markalara rakip olabilecek bir şirket kurmak olurdu.

Vestel son zamanlarda çok doğru pazarlara girdi, akıllı telefon ve kulaklık pazarları. Akıllı telefon pazarının ne kadar büyük olduğuna dair bir şeyler yazmama gerek yok herhalde. Kulaklık pazarının da Beats by Dr. Dre markasının kulaklığı bir kıyafet gibi ele alıp tasarımına çok önem vermesi sonrası ne kadar büyüdüğünü fark etmişsinizdir. Vestel’in bu iki pazara girmesi ne kadar doğruysa, bu pazarlar için ürettiği ürünler o kadar yanlıştı. Etrafınızda kaç tane Vestel’in akıllı telefonlarından birini kullanan var. Birçoğunuzun Vestel’in kulaklık ürettiğinden haberi yoktur bile.

Ülkemizde ne tasarıma ne de pazarlamaya önem veriliyor. Vestel’in elinde bu kadar potansiyel varken bu ürünleri bize sunması kabul edilir değil. Bir de devamlı devletten destek beklemesi sinir bozucu. Önce yabancı telefonlara ekstra vergi talebi, sonra da sadece yerli telefonlara taksit izni verilmesi. Bunlar çok çok yanlış. Sen doğru düzgün ürün üretirsen bunlara ihtiyacın olmaz zaten. Senin yöneticilerin yabancı rakiplerine bu kısıtlamalar geldiğinde satışlarında ciddi artış bekliyorsa, o yönetim kadronuzu kovmanızı öneririm. Devlet böyle desteklemeye devam ederse Vestel 50 sene de geçse doğru düzgün akıllı telefon üretmez. Ayrıca bir reklamları var cari açığı kapatmak icin Vestel telefonu almanızı tavsiye ediyor alt mesaj olarak. Bu konu da söylemek istediğim çok şey var ama bunu daha sonraya saklıyorum. Sadece şu soruyu sorayım, Sayın Zorlu cari açığı kapatmak için spor ayakkabılarını Lescon’dan mı satın alıyor acaba?

İşte kısaca bu yüzden Vestel’e çok kızıyorum, ellerindeki potansiyeli doğru kullanmayıp devletten yardım istiyorlar. Neyse gelelim Teknosa’ya. Geçen gün bir Teknosa mağazasında gezerken kendi kulaklıklarını ürettiklerini (ya da ürettirdiklerini) gördüm. Ses kalitesinin nasıl olduğunu bilmiyorum ama tasarımlarının geliştirilmesi lazım. Ayrica akıllı telefon ve akıllı saat üretiyorlar. Elimde bir data yok ama Teknosa çalışanlarıyla yaptığım konuşmalar sonucu kazandığım izlenim akıllı telefon satışlarının fena olmadığı yönünde. Teknosa’nın elinde inanılmaz bir avantaj var. Teknosa aslında bir perakende mağaza zinciri, yani ellerinde bir düzen oturtmuş, belli bir müşteri ziyaretine ulaşmış bir sürü mağazası var. Bu hem satışta hem de satış sonrası hizmette onlara büyük artılar getirecektir. Umarım bunu doğru kullanırlar.

Teknosa’nın da elinde Vestel gibi büyük bir potansiyel var. Umarım Teknosa Vestel’in aksine bunu iyi kullanır. Böylelikle cari açık gerçekten olması gerektiği şekilde kapanır.

