Kısa bir zaman oldu yazmayalı. Ne konuda yazabilirim sorusuyla geçirdim bu günleri. Şu sıralar bana çok garip gelen bir durum üzerinde sizin de düşünmenizi istedim ve bu durum hakkında birkaç sey yazmaya karar verdim.

Öncellikle birkaç hafta önce aklıma takılan bir soru ile başlayayım. Sizce bir şeyi duymazdan gelmek mi daha zordur, görmezden gelmek mi? Bu soruyu birkaç arkadaşıma sordum ve coğunluk görmezden gelmek dedi. Bunun sebebi nedir diye sorguladık ve şu sonuca vardık. İnsanların birbirine azalan güveni yüzünden kendi gördüğü şeylere duyduklarından daha fazla önem veriyor. Onlara daha fazla inanıyor.

Bu durum siyasette pek böyle çalışmıyor. Bana katılacak mısınız bilmiyorum ama konu siyaset olunca insanlar yapılanlardan çok söylenenleri önemsiyor. Bu bütün dünyada böyle. Siyasetçiler bir sürü yanlış (özellikle belirteyim hata değil yanlış) yapıyor ve destekleyicileri bunu görmezden geliyor ve söylediklerine inanıyor. Bu ABD de de böyle ülkemizde de.

Tabii ki herkesin savunması dinlenmeli ama her söyleneni de düşünmeden kabul etmek doğru değil. Aman dikkat kandırılırsınız sonra, benden söylemesi.

