Benim çok sevdiğim bir söz vardır, “Hayat siz başka planlar yaparken başınıza gelenlerdir.”diye. Bizim ülkemizde eğitim sistemini planlayanlar bu sözü temel amaçları olarak benimsemişler sanki. Bir ülkede bu kadar kısa süre içinde bu kadar çok liseye giriş sistemi değişmez. Alınan her karar çocukları etkiliyor, daha dikkatli değişiklik yapılması gerekirken kafalarına estikçe sistemle oynuyorlar.

Bir de şu meshur tablet konusu var. Tabletler eğitim de kullanılmalı, evet; ama düzeltmeye başlamamız gereken yer tabletler değil. Ülkemizin en büyük sorunlarından biri onceliklerinin yanlış olması. Mesela merak ediyorum, ülkemizde hocaların % kaçı tabletleri etkili ve verimli kullanabiliyor.

Bir ülkede eğitimin ne kadar iyi olduğunu anlamak istiyorsanız gelenegi olan okul sayısına bakın. Bizim ülkemizde geleneği olan okul sayısı ne kadar da az değil mi? Bir de bu durum yetmezmiş gibi geleneği olan okullara müdahale ediliyor. Cağaloğlu, İstanbul Erkek bunlara örnek. Senelerdir eğitim veren askeri okulların kapatılması da başka bir örnek. Bu durumun ne kadar kötü olduğunu ileride göreceksiniz.

Açıkçası siyasetçilerin bunu düzelteceğini sanmıyorum. Bu sebeple Koç, Sabanci, Yıldız, Doğuş gibi büyük holdinglerin eğitime devamlı para harcaması lazım, ilkokuldan üniversite eğitimine kadar. Yoksa bundan 15-20 sene sonra calisam bulmakta zorlanacaklar.

 

