Son dönemde akıllı telefon pazarında iki önemli gelişme oldu. Biri Samsung’un note 7 lerinin patlama fiyaskosu diğeri de Apple’ın uzun bir dönemden sonra karında düşüş açıklaması. Samsung’un olayı tam bir rezalet. Açıkçası, Iphone 4’te yaşanan anten problemini geçebilecek bir soruna sahip akıllı telefon üretimini beklemiyordum. Samsung bunu başardı, kendilerini tebrik ediyorum. Volkswagen skandalı ile yarışabilecek bir hata. Gelelim Apple’a. Aslında Apple bu durumu olabildiğince erteledi bence. Steve Jobs’dan sonra kendi kimliklerinin dışına çıktılar. Pazar yaratan bir markadan, pazarın taleplerini iyi karşılayan bir markaya dönüştüler. Eh, pazar doyum noktasına ulaştığında da pazarı yeniden şekillendirmeniz gerekir. Uzun zamandır Apple bu kimlikten uzak. Bunu başarabilirler mi bilmiyorum.

Şu anki akıllı telefon pazarını ben ilk iphone öncesindeki telefon pazarına benzetiyorum. An itibariyle pazarda bütün markalar paylarını almış durumda. Herkesin yeri belli ve oynamalar minimum düzeyde oluyor. Şu sıralar yenilikle gelecek bir marka ciddi pay sahibi olabilir ve kendi Nokia sını yaratabilir, yani bir markayı tarihin tozlu sayfalarına gönderebilir. Bence artık pazar bir yenilik bekliyor. Aslında daha doğrusu yenilik için yalvarıyor.

Apple ve Samsung her seferinde daha iyisini üretiyorlar ama şunu unutuyorlar, müşteri her zaman daha iyisiyle memnun olmaz bazen daha farklısını, daha yenisini ister. Steve Jobs bunu görmüştü. Hep yenilik peşindeydi, fark yaratma derdindeydi. Dünyayı değiştirebileceğine inanan sıradaki çılgın kim olacak bakalım.

 

